wtorek, 7 sierpnia 2012

Kwiaty z materiału jako ozdoby do butów

Jak prosto ozdobić zwykłe balerinki ?
ano można tak :)
taki kwiatek wypatrzyłam na swoim pierścionku, zaczął się rozklejać, więc się mu przypatrzyłam 

takie kwiatki można samemu zrobić i doszyć do butów, można tez wybrać wygodna opcję, czyli doszyć do kwiatków spinki i zakładać na buty tylko okazyjnie
ja dla mojej córki przyszyję, coś mi mówi, ze po weselu to te buty już nie będą się nadawały na wielkie wyjścia ;)
a dla kwiatków z pewnością znajdę nowe zastosowanie 

Kwiaty z organzy lub szyfonu tak jakby tutorial :))

wyciąć z organzy lub szyfonu kwadraty w ilości 8 sztuk ( wielkość zależy od tego jak duży kwiat chcemy uzyskać - moje miały boki około 8 cm długości )
dodatkowo wyciąć jeszcze 5 kwadratów z tiulu ( u mnie to najtańsza firanka ikeowska )
kwadraty składamy na pół, jeszcze raz na pół i jeszcze w trójkąt
z powstałego trójkąta wycinamy płatek
 cztery płatki składamy na cztery i przyszywamy (tylko środkiem ) do kółeczka z filcu lub innego grubszego materiału 
podobnie postępujemy z następna warstwą, lecz układamy płatki na przemian i gęściej
trzecia warstwa to jeden rozłożony płatek przyszyty na środku
płatki same się podnoszą i tworzą piękny kwiat

kwiatkom można zmieniać przeznaczenie :)
 mogą zostać np broszką lub ozdobą do opaski na włosy








7 komentarzy: